Gmina Alwernia przystąpiła do opracowania Analizy ubóstwa energetycznego dla Gminy zgodnie z przyjętą metodyką udostępnioną przez Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego.
Dane ankietowe dla Gminy Alwernia pozyskiwać będzie Firma ATsys Sp. Z o.o. z siedzibą w Katowicach na podstawie umowy zawartej z Gminą Alwernia.
Głównym celem opracowania Analizy ubóstwa energetycznego jest oszacowanie skali zjawiska ubóstwa energetycznego na terenie Gminy wraz ze wskazaniem ewentualnych możliwości wsparcia finansowego poprzez konkretne instrumenty pomocowe.
Jako definicję ubóstwa energetycznego można przyjąć: „ Ubóstwo energetyczne występuje wtedy, gdy gospodarstwo domowe nie jest w stanie zapewnić sobie wystarczającego poziomu ciepła, chłodu, oświetlania i energii do zasilania urządzeń, w wyniku połączenia niskich dochodów, wysokich wydatków energetycznych i niskiej efektywności energetycznej w domu”
W związku z powyższym zapraszamy wszystkie osoby do złożenia ankiety w celu zbadania potrzeb i dostosowania programów wsparcia dla odbiorców ubogich energetycznie.
Ankiety są zbierane w terminie do dnia 15.06.2022 r. w następujących formach:
za posrednictwem kodu QR
Obsługa mieszkańców będzie się odbywała w formie:
Klauzula informacyjna administratora danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U.UE. L 119, z 2016 r. poz. 1), zwanego dalej „RODO”, informuje się klientów Urzędu Miejskiego
w Alwerni, że:
1. Administratorem zbieranych i przetwarzanych przez Urząd Miejski w Alwerni danych osobowych klientów jest Burmistrz Gminy Alwernia ul. Zbigniewa Gęsikowskiego 7, 32-566 Alwernia, tel. 12 283 11 15 w. 206.
2. Funkcję Inspektora Ochrony Danych pełni Beata Kucharczyk, [email protected] tel. 12 283 11 15 wew. 202.
3. Dane osobowe klientów są zbierane i przetwarzane w celu możliwości wykonywania przez Urząd Miejski w Alwerni ustawowych zadań publicznych, określonych min. w ustawie z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym oraz w innych regulacjach.
4. Pozyskane od klientów dane osobowe nie będą udostępniane podmiotom innym, niż upoważnione na podstawie przepisów prawa.
5. Dane osobowe od momentu pozyskania będą przechowywane przez okres wynikający z regulacji prawnych (kategorii archiwalnej dokumentacji, określonej w jednolitym rzeczowym wykazie akt dla organów gmin i związków międzygminnych; umowy o dofinansowanie zawartej między beneficjentem, a określoną instytucją; trwałości danego projektu i konieczności zachowania dokumentacji projektu do celów kontrolnych itp.). Kryteria okresu przechowywania ustala się w oparciu o klasyfikację i kwalifikację dokumentacji w jednolitym rzeczowym wykazie akt.
6. Klienci Urzędu mają prawo wglądu do swoich danych osobowych i ich poprawiania.
7. Jeżeli przetwarzanie danych odbywa się na podstawie zgody na przetwarzanie, klienci mają prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie ich danych osobowych w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
8. Klienci mają prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego reprezentowanego przez Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie danych osobowych naruszałoby przepisy RODO.
9. W większości przypadków przetwarzanie danych osobowych wynika z przepisów prawa, a ich podawanie przez klienta jest obowiązkowe.
W niektórych sprawach podawanie danych osobowych może być dobrowolne, lecz niezbędne do realizacji celów, o których mowa w ust. 3. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych klienci zostaną o tym fakcie poinformowani. Niepodanie lub podanie niepełnych danych osobowych może skutkować pozostawieniem wniosku bez rozpatrzenia.