Szanowni Państwo,
w związku z podpisaniem umowy o powierzenie grantu oraz w związku z zrealizowaną inwestycją w celu wypłaty grantu konieczne jest złożenie wniosku o wypłatę grantu wraz z załącznikami.
Obowiązkowe załączniki do wniosku o wypłatę grantu, które należy uzupełnić do wniosku to:
1) oryginały faktur lub dokumenty o równoważnej wartości dowodowej potwierdzające realizację przedsięwzięcia niskoemisyjnego; ww. dokumenty powinny zawierać co najmniej: datę wystawienia, adres nabywcy, nazwę i miejsce wykonanej usługi,
2) kosztorys powykonawczy określający wartość (brutto/netto), obejmującą koszty kwalifikowane i niekwalifikowane, konieczne do realizacji przedsięwzięcia niskoemisyjnego,
3) dowody zapłaty Wykonawcy za zrealizowane przedsięwzięcie niskoemisyjne, (wyciąg bankowy, potwierdzenie przelewu lub zapis na fakturze – „zapłacono gotówką”),
1) protokół odbioru ze zrealizowanych prac związanych z przedsięwzięciem niskoemisyjnym podpisany przez Wykonawcę i Grantobiorcę oraz zaakceptowany przez Operatora Projektu,
2) protokół likwidacji pieca/kotła na paliwo stałe, w przypadku kotła dokumenty potwierdzające jego zezłomowanie,
3) Dokumenty wynikające z prawa budowlanego potwierdzające prawidłowość wykonania instalacji (dotyczy kotła gazowego – np. pozwolenie budowlane, zgłoszenie, oświadczenie dot. zgodności z prawem budowlanym)
4) Opinia kominiarska końcowa sporządzona po zamontowaniu nowego źródła ciepła (dotyczy kotłów na paliwa stałe, kotłów gazowych)
5) notatka z rozeznania rynku lub oświadczenie, że takie rozeznanie zostało przeprowadzone. Zaleca się dołączenie otrzymanych ofert.
6) oświadczenia podpisane przez Grantobiorcę w zakresie:
a) poniesienia wydatków w sposób oszczędny, tzn. niezawyżony w stosunku do średnich cen i stawek rynkowych i spełniający wymogi uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,
b) braku sfinansowania kosztów kwalifikowanych innymi środkami publicznymi,
c) wykorzystania przedsięwzięcia niskoemisyjnego, na które udzielone zostanie dofinansowanie w postaci grantu na cele nie związane z prowadzeniem działalności gospodarczej,
d) prawa do dysponowania nieruchomością na cele związane z realizacją przedsięwzięcia niskoemisyjnego,
e) dotyczące trwałości przedsięwzięcia,
f) oświadczenie stwierdzające zgodność produktu z wymogami wynikającymi
z rozporządzenia dot. ekoprojektu ( dotyczy kotłów stałoplanych).
Umawianie możliwe jest za pomocą platformy: https://bazapone.atsys.pl/wizyta.php?gmina_id=74, ponieważ pozwoli to dostosować termin do Państwa potrzeb. lub telefonicznie lub za pomocą adresu e-mail. Prosimy również o zabranie ze sobą dowodu osobistego. Prosimy, aby składane wnioski były kompletne, podpisane przez wszystkich Grantobiorców i pozwalały na szybką weryfikację.